کلینیک دندانپزشکی زیبایی دکترابوالقاسمی

ترمیم و زیبایی دندان، اصلاح طرح لبخند

کلینیک دندانپزشکی زیبایی دکترابوالقاسمی

ترمیم و زیبایی دندان، اصلاح طرح لبخند

مراحل انجام اصلاح طرح لبخند چیست؟ (بخش دوم)


برای درمان اصلاح طرح لبخند بیماران مراحل زیر به ترتیب انجام می شود:

1- معاینه و بررسی دندانهای بیمار

در مرحله معاینه و بررسی دندانهای بیمار، دندان پزشک ترمیمی  با استفاده از تجهیزات پیشرفته دندانپزشکی، اقدام به معاینه می کند. برخی از فرآیندهای معاینه عبارتند از رادیولوژی و تصویر برداری از دندانهای پوسیده، معاینه لثه ها به منظور اطلاع از بیماری پریودنتال، اوکلوزیون و نحوه قرار گرفتن دندانها در کنار یکدیگر، بررسی مفصل فکی و ... که همگی در نحوه درمان موثر هستند. 

2-درمان لثه در صورت نیاز

اگر بیمار به مشکلات لثه ای مبتلا باشد، قبل از هر کاری باید لثه او درمان شود. لثه به عنوان پایه دندانها محسوب می شود که وجود هرگونه عارضه و بیماری در آنها به معنای از دست رفتن دندانها می باشد. از سوی دیگر ترمیم دندانهایی که از میان یک لثه بیمار، رشد کرده اند کار بیهوده ای است که بیمار باید هزینه های اضافه را تقبل کند. در این مرحله اگر لثه ها به خونریزی، عفونت و یا هر بیماری دیگری مبتلا باشند، با استفاده از داروهایی که دندانپزشک تجویز می کند، درمان می شوند.

 

3-برطرف کردن پوسیدگی های دندانی

در صورتی که دندانهای بیمار به پوسیدگی مبتلا باشند، قبل از هر چیز باید درمان و ترمیم شوند. در غیر اینصورت پوسیدگی به تمام دندان سرایت کرده و موجب تخریب کامل دندان می شود. پس از مدتی نیز دندان خراب بر روی سایر دندانها تاثیر گذاشته و موجب خراب شدن دیگر دندانها می شود. دندانهای پوسیده با توجه به موقعیت قرار گرفتن در دهان، با مواد پرکننده کامپوزیت و آمالگام پر می شوند.

4-مرتب کردن دندانها

پس از درمان لثه و ترمیم و بازسازی دندان های پوسیده، این بار نوبت به مرتب کردن دندانها می رسد. دندانهایی که نامرتب هستند باید به طور کاملا منظم در کنار یکدیگر قرار بگیرند. برای این کار از ارتودنسی استفاده می شود. این مرحله طولانی است و نیاز به یک دوره یک یا چند ساله دارد. مدت درمان ارتودنسی با توجه به میزان مشکلات دندانهای بیمار تعیین می شود. در صورتی که این مرحله طی نشود، دندانهای سالم و درخشنده پس از مدتی به دندانهای خراب و پوسیده بدل می شوند. ضمن اینکه مرتب کردن دندانها یکی از مهمترین بخش های اصلاح طرح لبخند است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دندان پزشک زیبایی ترمیمی به وبسایت زیر مراجعه کنید

www.drmabolghasemi.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.