کلینیک دندانپزشکی زیبایی دکترابوالقاسمی

ترمیم و زیبایی دندان، اصلاح طرح لبخند

کلینیک دندانپزشکی زیبایی دکترابوالقاسمی

ترمیم و زیبایی دندان، اصلاح طرح لبخند

آیا در دوران بارداری می توان به دندانپزشکی مراجعه کرد؟

رابطه دندانپزشکی و بارداری

عمده سوالاتی که خانم های باردار در طول دوران بارداری خود اغلب از دندانپزشکان دارند عبارتند از:

آیا استفاده از آمپول بی حسی در دوران بارداری برای مادر و کودک مضر می باشد یا خیر ؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت آدرنالین موجود در این لیدوکائین ممکن است بعد از تزریق باعث افت فشار در خانم باردار شود لذا برای بیمارانی که مشکل فشار و یا ناراحتی قبلی دارند استفاده نمی شود . بنابراین متخصص زنان و زایمان برای اینکه در طول ارائه خدمات دندانپزشکی مادران باردار دچار افت فشار نشوند معمولا توصیه می کنند که از تزریق آمپول های حاوی آدرنالین اجتناب شود .

آیا رادیو گرافی دندانپزشکی برای مادران باردار مضر است ؟

در مادران باردار با توجه به اینکه جنین در حال رشد و تکامل می باشد هر نوع اشعه رادیوگرافی برای آن مضر بوده و باید اکیدا از این کار پرهیز شود.

موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که مادران بارداری که دندان دردهای شدیدی دارند و دکتر معالج آنها مجبور به عصب کشی می باشد تا مرحله ای کار دندان خانم باردار را انجام می دهد که بشود بدون رادیو گرافی کار را پیش ببرد که در بیمار ساکت شود سپس دندان بیمار را پارنسمان کرده کافیست بقیه درمان بعد به بعد از زایمان موکول کند.

تاثیراتی که دوران بارداری بر دهان و دندان دارد :

در دوران بارداری با توجه به تغییرات هورمونی که در بدن مادر رخ می دهد تغییراتی در لثه های مادر ایجاد می شود که در مجموع باعث تورم جزئی لثه ها شده و همین امر رعایت بهداشت دهان و دندان را مشکل می کند مادران باید توجه داشته باشند که در طول دوران بارداری لثه ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند تا مشکلات به حداقل برسند لذا توصیه می شود دوبار جرم گیری در طول دوران بارداری به رعایت این بهداشت کمک بسزایی خواهد کرد.

خانم ها باید توجه داشته باشند قبل از اقدام به بارداری حتما به وضعیت دندان ها رسیدگی کنند تا در دوران بارداری با مشکلات دهان و دندان مواجه نشوند.

خوشبختانه با فرهنگ سازی که اخیرا در این زمینه در جامعه صورت گرفته می توان مشاهده کرد که تعداد خانم هایی که تصمیم به بچه دار شدن می گیرند قبل از حامله شدن به دندان پزشک زیبایی خود مراجعه کرده و درمان های دندانی خود را انجام می دهند در حال افزایش است تا در طی دوران بارداری مشکلی نداشته باشند . لذا توصیه اغلب دندانپزشکان  به خانم های باردار این است که بعد از انجام کلیه خدمات دندانپزشکی حداقل دوبار برای چک کردن لثه ها در طی حاملگی به دندانپزشک خود مراجعه نموده تا در صورت نیاز جرم گیری هم برایشان انجام شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.